یا فاطمه(س)
یا فاطمه(س)
 

 سال ۱۳۶۳همسر حاج عماد بعد از قریب به دو سال زندگی در ایران به دلیل اینکه فرزند اولشان را باردار بودند به لبنان و همان اتاق خانه پدری حاج عماد باز می گردد. تنها یک ماه بعد حاج عماد و سایر رزمندگان لبنانی هم به دنبال تشدید حملات اسراییل برای دفاع از وطن و نوامیس خود به لبنان باز می گردند. فاطمه اولین فرزند حاج عماد کمی بعد در همان سال به دنیا می آید.

و کمی بعد٬ در همان سال٬ جهاد برادر کوچک حاج عماد به شهادت می رسد. جهاد فقط ۱۶ ساله بود که به شهادت رسید و شد اولین شهید خانواده مغنیه. ماجرای شهادت جهاد  فائز مغنیه به این شکل است که پس از ترور ناکام سید محمد حسین فضل الله توسط تروریست ها در بمب گذارى منطقه بئرالعبد جهاد مغنیه برای کمک به خانواده هاى مصیبت زده به آن منطقه می رود و در درگیری های به وجود آمده در همانجا به شهادت می رسید. ام عماد درباره شهادت جهاد٬ کوچک ترین پسرش می گوید: "جهاد دست راست عماد بود. عماد خیلی به او اعتماد داشت و با اینکه سنش کم بود روی او حساب می کرد. عماد در واقع معلم و راهنمای برادرانش بود اما روی جهاد حسب دیگری باز کرده بود که او به شهادت رسید."

 

 

وظیفه کشف عوامل این ترور به عماد مغنیه واگذار شد. علاوه بر آن در نیمه دوم دهه ۸۰ شهید عماد مغنیه موفق به کشف بسیارى از شبکه هاى جاسوسى در حومه بیروت شد. این شهید بزرگوار به ذکاوت شدید، اعتماد به نفس، تیزبینى، موقعیت شناسى، محتاط بودن در اعطاى اطلاعات ولو کوچک معروف بود. علاوه بر این اعتقاد وى بر اینکه خداوند جبار قویتر از اسرائیل و آمریکاست باعث شد که با تجربه خودضربات سنگینى به اشغالگران اسرائیلى وارد کند و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اشغالگران صهیونیست شود.
این ضربات سنگین به دشمن باعث شد که دشمن تصمیم به ترور حاج عماد مغنیه بگیرد. از همانجا زندگی مخفی حاج عماد شروع شد. در واقع از آن روز به بعد همه او را با نام جهادی اش یعنی حاج رضوان می شناختند و کمتر کسی بود که بداند حاج رضوان همان عماد مغنیه معروف است که سازمان‌های اطلاعاتی 42 کشور از جمله سیا و موساد و امریکا برای هر نشانی از زنده یا مرده حاج عماد جایزه ۲۵ میلیون دلاری گذاشته است.

مصطفی دومین فرزند حاج عماد و همسرش هنوز یک ساله نشده بود که آن ها برای ادامه زندگی به قلب ساختمان مرکزی حزب الله  نقل مکان کردند. و از آن زمان تا سال ها بعد به دلیل مسایل حفاظتی خانه و محل زندگی حاج عماد وخانواده اش دو اتاق در وسط یک مرکز نظامی بود.


*سن ازدواج در لبنان برای دختران ۱۶-۱۹ سال و برای پسران ۲۰-۲۵ سال بوده و هست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 دی 1394برچسب:, توسط بانوی ایران
قابل توجه اونایی که ساکن مطقه ترشیزن حمید سبزواری درگذشت ببخشید که دیر شد شعرخوانی فرزندان یکی از جانبازان در حضور رهبرانقلاب تولد لبیک یا خامنه ای مدافع حرم اهای دشمن سر تیم حفاظت مقام معظم رهبری به شهادت رسید توصیه به احترام شهدا... یک مسابقه
تمامی حقوق مطالب برای یا فاطمه(س) محفوظ می باشد